Ένα από τα πιο αγαπημένα μου έργα του Σουηδού θεατρικού συγγραφέα Άουγκουστ Στρίντμπεργκ, ο  συμβολικός «Πελεκάνος» του, ζωντανεύει  κάθε Τρίτη  & Τετάρτη στη σκηνή του Θεάτρου «Από Μηχανής»  με τον πιο ευφάνταστο, ανατρεπτικό  και…χορευτικό τρόπο.

Η Φένια Αποστόλου, μεταφέρει την αγάπη της για την κίνηση και την μακρά εμπειρία της στο χορό, σ’ αυτή την καλοδουλεμένη παράσταση, δίνοντας την ευκαιρία στους ηθοποιούς, ν’ αναδείξουν τους ρόλους τους, μέσα από εξαιρετικές χορογραφίες, οι οποίες δεν είναι ποτέ φλύαρες, ενώ με τα σκηνοθετικά της ευρήματα, προ(σ)καλεί συνεχώς το κοινό
σ’ ένα άκρως εγκεφαλικό παιχνίδι, στο οποίο υποβόσκει ένας συγκαλυμμένος, αλλά έκδηλος  ερωτισμός. 
Ο χώρος, μέσα στον οποίο ζει κι αναπνέει το δράμα του Στρίντμπεργκ, είναι κλειστοφοβικός, κι όμως διάφανος, σκοτεινός, αλλά ξεκάθαρος, μινιμαλιστικός και συνάμα μεγαλοπρεπής, εξπρεσιονιστικός κι άλλο τόσο γήινος,  απέριττος, αλλά ταυτόχρονα αποπνιχτικός, όπως ακριβώς είναι κι οι ζωές των ηρώων.

Η σκηνογραφία (Κώστας Μουρτζάκης) και τα κοστούμια (Ευδοκία Βεροπούλου), είναι άριστα προσαρμοσμένα στο ύφος της ερμηνευτικής γραμμής, ολοκληρώνοντας πολύ αποτελεσματικά την εικόνα ενός διαρκώς κινούμενου πορτραίτου, σαν αυτό του πατέρα, που δεσπόζει στο δωμάτιο και βέβαια της απόλυτα vintage, κουνιστής πολυθρόνας-φάντασμα, η οποία στοιχειώνει το χώρο και τους ήρωες, κάθε φορά που πάλλεται απειλητικά.

Μία – μία πέφτουν οι μάσκες των πρωταγωνιστών (καταπληκτικοί όλοι, με προεξέχουσα την κα. Νάνου), ενώ μέσα από τ’ απανωτά τους ξεσπάσματα και τις συνεχείς ανατροπές,  δεν αργεί, να δοθεί η απάντηση στο πιο κρίσιμο ερώτημα του έργου:
                                   «Ποιος είναι τελικά ο Πελεκάνος»;
Οι επιβλητικοί πίνακες του Munch, σοφά τοποθετημένοι σε καίρια σημεία, αποτελούν άλλη μια τολμηρή κι άκρως σοφιστικέ πρόταση, που απογειώνει την αισθητική της παράστασης.  

Η προσέγγιση, της Φένιας και των συνεργατών της,  είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα, για το πώς μπορεί ένα κλασικό έργο, χωρίς να χάσει καθόλου απ’ το κύρος του και χωρίς επίσης,  να αλλοιωθεί  στο ελάχιστο ο λόγος του συγγραφέα, ν’ αφορά και το κοινό μιας άλλης γενιάς, πιο εναλλακτικής η οποία τρέφεται απ’ τα SocialMedia και την κουλτούρα των ειδικών εφέ, που έχει καλλιεργηθεί κατά κόρον το τελευταίο διάστημα, τόσο στον κινηματογράφο, όσο και στο θέατρο.
Χωρίς videoinstallation, χωρίς προτζέκτορες, χωρίς lived.j. sets  & ορχήστρες , χωρίς υπερβολές ή κινήσεις εντυπωσιασμού και πρόκλησης για την πρόκληση, ο «Πελεκάνος» της Ομάδας «Λυδία Λίθος», υπόσχεται να σας χαρίσει μια μοναδική θεατρική εμπειρία, ασχέτως ηλικίας, επαγγελματικού προσανατολισμού, θεατρικών προτιμήσεων και λοιπών κοινωνικών ή άλλων διαχωρισμών.  

Είχα την τύχη, να παρακολουθήσω την παράσταση απ’ όταν πρωτο-μεταφέρθηκε στο Από Μηχανής Θέατρο (είχε ξεκινήσει από το Beton7, όπου σημείωσε πρωτοφανή επιτυχία) , αλλά δεν μπόρεσα ν’ αντισταθώ στην πρόσκληση της σκηνοθέτιδας, να παραστώ στην επίσημη πρεμιέρα
και στο πάρτι που ακολούθησε μετά, στον άκρως φιλόξενο «ΜΠΛΕ ΠΑΠΑΓΑΛΟ», παρουσία πλήθος επωνύμων και πολλών αξιόλογων εκπροσώπων του καλλιτεχνικού και δημοσιογραφικού χώρου.
Όλοι έδειχναν συνεπαρμένοι από το παράξενο, “Στριντμπεργκικό” σύμπαν, στο οποίο μας “αιχμαλώτισε”,   η κα. Αποστόλου και η «Λυδία Λίθος» της.
Διαπίστωσα παράλληλα, με μεγάλη χαρά, ότι όσο περνάει ο καιρός, όλα τα «συστατικά» της επιτυχίας, που ανέφερα παραπάνω, δένουν ακόμα περισσότερο μεταξύ τους, μ’ αποτέλεσμα να νιώσω κι εγώ, ότι έβλεπα για πρώτη φορά την παράσταση πιο εντυπωσιακή, πιο γεμάτη και πιο δυνατή από ποτέ.

Αποφεύγω να προτείνω μέσα απ’ αυτή τη στήλη και να καθοδηγώ το κοινό, αλλά θεωρώ ότι η εμπειρία μιας τόσο άρτιας παράστασης, οφείλει να μοιράζεται. Η συνύπαρξη τόσων ταλαντούχων ανθρώπων πάνω και πίσω από τη σκηνή του Από Μηχανής, μας έβαλε μέσα  στον πάντα επίκαιρο λόγο του Στρίνγκμπεργκ (κι ας γράφτηκε το συγκεκριμένο έργο το 1907), μ’ έναν μοναδικό τρόπο, 100% σύγχρονο κι απόλυτα διαπεραστικό!
Σας παραθέτω το  επίσημο Δελτίο Τύπου καθώς και φωτογραφίες από την Πρεμιέρα και το Πάρτι, για να σας μεταφέρω…το κλίμα μιας πραγματικά υπέροχης βραδιάς…

Και εις ανώτερα παιδιά…σας ευχαριστούμε!



 

Από Μηχανής Θέατρο
Ακαδήμου 13,Μεταξουργείο
Τηλ.: 2105231131

  «Ο Πελεκάνος»
του August Strindberg
σε σκηνοθεσία  Φένιας Αποστόλου
 Με πολύ μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η επίσημη πρεμιέρα της παράστασης «Ο ΠΕΛΕΚΑΝΟΣ»του August Strindberg, σεσκηνοθεσία Φένιας Αποστόλου με την ομάδα Lydia Lithos Dancetheatre στο Από Μηχανής Θέατρο.
Στην επίσημη πρεμιέρα παραβρέθηκαν πολλοί εκπρόσωποι από τον καλλιτεχνικό και δημοσιογραφικό χώρο, οι οποίοι χειροκρότησαν θερμά όλους τους συντελεστές. Η  βραδιά  συνεχίστηκε  σε  γειτονικό  καλλιτεχνικό  στέκι  με όλους τους συντελεστές της παράστασης και τους καλεσμένους.
Λίγα λόγια για την παράσταση :
Στην σκηνοθετική προσέγγιση της Φένιας Αποστόλου επικρατούν έντονα το εξπρεσιονιστικό στοιχείο, η ανάδειξη της ψυχοσύνθεσης των χαρακτήρων μέσα από την κίνηση καθώς και εικαστικά στοιχεία του σύγχρονου Νορβηγού ζωγράφου Edvard Munch που ενέπνευσε και τον ίδιο τον συγγραφέα.
Ο Strindberg γράφει τον Πελεκάνο το 1907. Το έργο αφορά την αλληλουχία συγκρούσεων που προκαλεί ο γάμος της κόρης και ο θάνατος του πατέρα μιας οικογένειας.  Η μητέρα, έχει υπάρξει ιδιαίτερα αυταρχική, στερώντας από τα παιδιά της όχι μόνο το μητρικό γάλα, αλλά και  την αξιοπρεπή διατροφή και θέρμανση. Η κόρη της παντρεύεται έναν άνδρα, ο οποίος έχοντας σαν μοναδικό στόχο να κερδίσει την οικογενειακή περιουσία αποπλανεί την μητέρα και την απομακρύνει από τον πατέρα, ο οποίος πεθαίνει μέσα σε πλήρη απόγνωση και μοναξιά. Μετά τον θάνατό του η κόρη και ο σύζυγός της επιστρέφουν βιαστικά από το ταξίδι του μέλιτος για να συγκατοικήσουν στο σπίτι με την χήρα μητέρα και τον γιο της οικογένειας. Μια αλυσιδωτή αντίδραση γεγονότων θα οδηγήσει τα δύο παιδιά να εναντιωθούν στη μητέρα και να απαιτήσουν δικαιοσύνη και ελευθερία.
Η παράσταση διερευνά τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι εγκλωβίζονται σε εμμονές, φοβίες και ενοχές.  Η πραγματικότητα που βιώνουμε στην παιδική μας ηλικία είναι γνωστό ότι παίζει καταλυτικό ρόλο στην ψυχοσύνθεση και στην εξέλιξη μας. Οι ήρωες του έργου, αιχμάλωτοι μιας μοίρας που τους παρουσιάστηκε ως μοναδική, μολονότι  καταραμένη, παλεύουν στα τυφλά για να ανακαλύψουν την αλήθεια που δεν ειπώθηκε ποτέ, ώστε να μπορέσουν να διακρίνουν εναλλακτικές επιλογές και να ενηλικιωθούν σωστά.
Η σκηνοθέτις επιχειρεί να εισάγει τον θεατή σε μία εφιαλτική wonderland, στην οποία οι ήρωες, δέσμιοι των παθών και των φόβων τους, είναι αναγκασμένοι να παρατηρούν την ίδια μέρα να επαναλαμβάνεται αδιάκοπα, μέχρι να βρουν το θάρρος να αντιμετωπίσουν την αλήθεια.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Γιάννης Ράμος
Σκηνοθεσία-Χορογραφία: Φένια Αποστόλου
Μουσικη: Μάνος Αντωνιάδης
Κοστούμια-Φωτισμοί: Ευδοκία Βεροπούλου
Σκηνικά: Κώστας Μουρτζάκης
Ειδικές Κατασκεύες: Αλέξανδρος Λόγγος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αθανασία Κούσουλα
Βοηθός Χορογράφου: Μαριάννα Λιανού
Φωτογραφίσεις: Chris Tourlakis, Σοφία Κούλη
Φωτογραφίες – σχεδιασμός έντυπου υλικού : Χρήστος Μαθιουδάκης
ΔΙΑΝΟΜΗ
Μαίρη Νάνου (Ελίς)
Παναγιώτης Μπρατάκος (Φρέντρικ)
Μαριάννα Λιανού (Γέρντα)
Θανάσης Μεγαλόπουλος (Άξελ)
Ηλίας Μπαγεώργος (Πελεκάνος)
Μαριάννα Λιανού, Θανάσης Μεγαλόπουλος, Πάνος Μπρατάκος (Μαργκρέτ)

Δείτε το trailer εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=yQpcrt8vctY

Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων: Αντώνης Κοκολάκης
Εmail: kokolakispr@yahoo.gr και kokolakispr@gmail.com





ΤΗΝ ΣΤΗΛΗ ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΛΕΙΤΑΙ
Η ΛΙΛΑ ΠΑΠΑΠΑΣΧΟΥ


Advertisements