Tags

img50969_3512225c0a7caff0203ea5916aec6026

 

Συνέντευξη στον Κωνσταντίνο Καραγιαννόπουλο

Τον γνώρισα κάπου στα Εξάρχεια. Ένας ενδιαφέρον άνθρωπος, προσηνής και ευγενικός. Μου προκάλεσε αμέσως το ενδιαφέρον. Το ίδιο κιόλας βράδυ έψαξα για την δουλειά του. Εκείνο που μου έκανε αίσθηση ήταν η καθαρότητα του ήχου του. Τίποτα το περιττό… τίποτα το βεβιασμένο. Μονάχα αυτός και η ιδιαίτερη αισθαντικότητά του.

«Κι αν όλα ξεθωριάσανε
ακόμα πριν αρχίσουν
δε μένει να ελπίζω πια
ο έρωτας σαν φεύγει
μια βόλτα μόνο κόστισε
ολόκληρη η ζωή μου»

Το Μουσικό Καφενείο έχει την τιμή να φιλοξενεί τον Απόστολο Αρμάγο και να συζητά μαζί του εφ’ όλης της ύλης.

  • Σ’ ένα μεγάλο μέρος του έργου σου φαίνεται να σε απασχολεί το θέμα της αγάπης. Τι είναι, για σένα, αγάπη;

Έλα ντε…δεν είμαι σίγουρος. Όσο γερνάω, που λέω και στο τραγούδι μου, πιστεύω πως είναι δύσκολο να αγαπάς πραγματικά. Η ζωή είναι μια μάχη, είναι γεμάτη συγκρούσεις. Οι ανθρώπινες σχέσεις είναι πολύ δυναμικές και στο σύμπαν υπάρχει γενικά μια συνεχής κίνηση και δεν υπάρχει σταθερότητα πουθενά. Αυτό νομίζω έχει σχέση και με την αγάπη. Άλλες φορές, πιστεύω, πως υπάρχει αγάπη κι άλλες όχι. Δεν ξέρω τί είναι πάντως. Ίσως η κατανόηση και ο αλληλοσεβασμός μεταξύ των ανθρώπων, καθώς και ο σεβασμός απέναντι στη φύση.

  • Μουσικά που εντάσεις τον εαυτός σου;

Θεωρώ τον εαυτό μου τραγουδοποιό, που ‘φτιάχνει’ τραγούδια με ελληνικό στίχο. Δεν τον εντάσσω κάπου, γιατί στα cd μου κάποιος θα ακούσει κλασική, παραδοσιακή, ποπ, ροκ και λαϊκή μουσική. Με λίγα λόγια, γράφω μουσική με ελληνικό στίχο.

  • Πόσο δύσκολο είναι για έναν μουσικό να συνοδεύσει τις μελωδίες του με στίχους;

Εξαρτάται από το ταλέντο, τις εμπειρίες του και την ανάγκη να εκφραστεί. Δε γνωρίζω για τους άλλους∙ εγώ γράφω στίχους, αλλά δε μου είναι το ίδιο εύκολο, όπως το να συνθέτω μια μελωδία. Στη δική μου περίπτωση, για να καθίσω να γράψω, χρειάζομαι κίνητρα γιατί αλλιώς ξεχνιέμαι και αφήνω το χρόνο να κυλάει.

  • Τι μουσική ακούς;

Ακούω διάφορα πράγματα. Ελληνική και ξένη μουσική πολλών ειδών. Μου αρέσει πολύ η κλασική, η ροκ και η τζαζ, καθώς και η ελληνική παραδοσιακή μουσική.

  • Θα ήθελες να μας μιλήσεις για την συνεργασία σου με την ερμηνεύτρια Ξένια Ροδοθεάτου;

Με την Ξένια γνωριζόμαστε από το 2004. Πέρασε αρκετός καιρός ώστε να συντονιστούμε και να δημιουργήσουμε κάτι μαζί. Μου άρεσε η φωνή της και συμφωνήσαμε να κάνουμε ένα ντέμο με δικά μου τραγούδια στο στούντιο του φίλου της Νίκου Ξύδη. Το ντέμο κατέληξε να γίνει κανονικό cd με πέντε κομμάτια και κυκλοφόρησε το 2013 με τίτλο ‘Το η του ήλιου’.

unnamed-2

  • Τον Νοέμβριο βγήκε ο νέος σου δίσκος «Απόσχιση». Μίλησέ μας γι’ αυτή σου τη δουλειά.

Η ‘Απόσχιση’ είναι το δεύτερο cd μου, αλλά ουσιαστικά η πρώτη ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά, που έκανα μαζί με την Ξένια Ροδοθεάτου. Περιλαμβάνει εννέα τραγούδια σε στίχους δικούς μου, αλλά και άλλων νέων στιχουργών. Στο δίσκο συμμετέχουν πολλοί αξιόλογοι μουσικοί που είναι και οι ίδιοι δημιουργοί, πράγμα πολύ σημαντικό, και υπάρχει ένα ντουέτο που ερμηνεύει η Ξένια με τον Αλέξανδρο Καψοκαβάδη, από τους Ματ σε δυο υφέσεις. Πιστεύω πως είναι μια δουλειά που αξίζει να ακουστεί και όσοι ακούνε ελληνική μουσική θα την απολαύσουν.

  • Ένας νέος μουσικός τι δυσκολίες συναντά σήμερα στην προώθηση του έργου του;

Μεγάλη κουβέντα αυτή. Ενώ στις μέρες μας είναι γενικά εύκολο να κυκλοφορήσεις τη μουσική σου σε φυσικό προϊόν -δηλαδή να φτιάξεις ένα cd- για να το προωθήσεις, αναγκάζεσαι να κάνεις ένα σωρό άλλα πράγματα, που δεν έχουν σχέση με τη δημιουργία. Επειδή οι εταιρίες πλέον δεν στηρίζουν τους νέους καλλιτέχνες, πρέπει τα κάνεις όλα μόνος σου.

Το ραδιόφωνο, δε βοηθάει ιδιαίτερα, μη σου πω σχεδόν καθόλου, έναν νέο καλλιτέχνη. Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο παίζει τα ίδια πράγματα συνεχώς που ναι, είναι ωραία, αλλά ως πότε θα τα ακούμε πια. Επίσης, ο περισσότερος κόσμος, πιστεύει πως ό,τι ακούμε στο ραδιόφωνο είναι καλό και άξιο και ό,τι δεν ακούγεται σημαίνει πως μάλλον δεν αξίζει και τόσο. Κακά τα ψέματα, το ραδιόφωνο το έχεις ανάγκη γιατί έτσι σε μαθαίνει ο κόσμος και μπορεί να έρθει εκεί που εμφανίζεσαι. Ας μη μένουμε μόνο στα αρνητικά όμως. Ευτυχώς υπάρχει το διαδίκτυο όπου μπορείς να διαδόσεις τη μουσική σου και να γνωστοποιήσεις το έργο σου, ανεβάζοντας τα κομμάτια σου ή τα video clip σου. Και τα ιντερνετικά ραδιόφωνα είναι πιο φιλικά απέναντι στους νέους καλλιτέχνες.

  • Εκτός από μουσικοσυνθέτης διδάσκεις και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Πως συνυπάρχουν αυτοί οι δύο ρόλοι;

Άλλος το πρωί κι άλλος το βράδυ που λένε. Και τα δυο έχουν σχέση με τη μουσική, δεν είναι πως δουλεύω σε σούπερ μάρκετ, όπως στο παρελθόν. Επίσης, και τα δυο σχετίζονται με τη δημιουργία.

Δεν είναι εύκολος ο ρόλος του δασκάλου και μιλάμε για το δημοτικό σχολείο. Ευαίσθητες ηλικίες, τα παιδιά ρουφούν όλη σου την ενέργεια και πολλές φορές αρκούν 45 λεπτά για να κουραστείς. Βέβαια, καθημερινά ακούς ατάκες που σε κάνουν χαρούμενο και ξεχνάς την κούραση και τις δυσκολίες. Πέντε δύσκολες ώρες κάθε μέρα αλλά και πέντε ατάκες που ισοφαρίζουν την κούραση και έτσι περνάει ο καιρός. Μέσα μου πιστεύω πως κάτι θα τους μείνει και φέτος, μια πληροφορία, ένα τραγούδι, δυο-τρεις λέξεις, οι όμορφες γιορτές.

Και όταν γυρίζεις πίσω στο σπίτι κάνεις την τρίτη σου δουλειά που είπαμε πριν. Προσπαθείς να προωθήσεις το έργο σου. Τα βάζω κάτω και λέω: Πόσες δουλειές κάνω; Είμαι μουσικοσυνθέτης, είμαι δάσκαλος, είμαι μάνατζερ, είμαι μουσικός που κάνω και live. Ξεχνάω κάτι;

  • Ετοιμάζεις κάτι αυτή την περίοδο;

Ετοιμάζω δυο πράγματα. Ένα πρότζεκτ με την Ξένια Ροδοθεάτου και ένα άλλο με έναν νέο ερμηνευτή. Με αυτά θα ασχοληθώ πιο ειδικά μετά την παρουσίαση του δίσκου μας στο ΡΥΘΜΟΣ stage στην Ηλιούπολη, την Κυριακή 19 Απριλίου. Εγώ και η Ξένια Ροδοθεάτου θα μοιραστούμε τη σκηνή με τη Χρυσούλα Κεχαγιόγλου, η οποία θα παρουσιάσει κι αυτή τον πρώτο της δίσκο.

  • Με ποιο τραγούδι θα ήθελες να κλείσουμε την συνέντευξη;

Με τον ‘Στόχο’. Είναι ένα σκοτεινό τραγούδι, εσωστρεφές. Για άλλους το καλύτερο του δίσκου και για άλλους το χειρότερο.